.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تشریح خدمات دولت در گلستان

استاندار گلستان خدمات دولت را در اين استان تشریح كرد.


به گزارش روابط عمومی استانداری گلستان، جواد قناعت اظهار داشت: در هفته دولت سال جاري افتتاح، بهره‌برداري و آغاز عمليات اجرايي یک هزار و 434 طرح عمراني - توليدي - اقتصادي و اشتغالزايي با اعتباري بالغ بر 6 هزار و 660 ميليارد ريال در استان گلستان انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: از اين تعداد یک هزار و 314 طرح عمراني- توليدي - اقتصادي و اشتغالزا با اعتبار 3 هزار و 527 میلیارد و 253 ميليون ريال افتتاح و بهره‌برداري مي‌شود.
قناعت ادامه داد: آغاز عمليات اجرايي و کلنگ‌زني 120 طرح عمراني - توليدي - اقتصادي و اشتغالزا با اعتبار 3 هزار و 133 میلیارد ريال نيز انجام خواهد شد.
استاندار گلستان گفت: با افتتاح اين یک هزار و 314 طرح یک هزار و 832 فرصت شغلي جديد ايجاد شده است.
قناعت با اشاره به آغاز عمليات اجرايي پروژه آفتاب گرگان خاطرنشان کرد: بهسازي و نوسازي بافت فرسوده شهر گرگان که از دغدغه‌هاي مردم اين شهرستان بوده با پيگيري‌هاي معاونت عمراني استانداري، شهرداري و شوراي شهر گرگان موانع حقوقي آن برطرف شده و در فضايي با مساحت 2؛5 هکتار در سه فاز با اعتبار یک هزار ميليارد ريال انجام خواهد شد.
قناعت با بيان اينکه در هفته دولت فاز اول تله کابين شهر گرگان کلنگ‌زني مي‌شود، گفت: با تعامل خوب استانداري، شهرداري گرگان، دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط، گردشگري و منابع طبيعي موانع حقوقي و اداري آن برطرف و سرمايه‌گذار خوبي شناسايي شد.
به گفته وي فاز نخست اين طرح با اعتبار 250 ميليارد ريال و مشارکت بخش خصوصي در هفته دولت کلنگ‌زني خواهد شد.
به گفته قناعت اولين تصفيه‌خانه شيرآبه پسماند خانگي کشور در سايت زون غربي شهرستان آق‌قلا با مديريت پسماند استان با اعتبار 10 ميليارد ريال افتتاح مي‌شود.
وي با بيان اينکه استان گلستان قطب کشاورزي است و يکي از کارهاي الويت‌دار استان بحث کشاورزي است، اظهار داشت: تامين آب کشاورزي يکي از دغدغه‌هاي جدي مردم و از کارهاي مهم در دستور کار دولت است که هدفگذاري اجراي طرح آبياري تحت فشار 1390 براي 50 هزار هکتار از اراضي کشاورزي استان در سال 1390 در همين راستا است.
استاندار گلستان ادامه داد: کارگروه ويژه‌اي با محوريت معاونت برنامه‌ريزي، جهاد کشاورزي و بانک کشاورزي تشکيل شده و توسط دستگاه‌هاي مرتبط درخواست‌هاي مردمي جمع‌آوري و کارهاي مطالعاتي و پالايش براي انعقاد قرارداد انجام شده که تسهيلات پرداختي آن 85 درصد بلاعوض از سوي دولت و 15 درصد تسهيلات بانکي است.
قناعت با بيان اينکه در بخش‌هاي مختلف استان استقبال خوبي صورت گرفته است، تاکيد کرد: رسانه‌ها برای اطلاع‌رساني مناسب کمک کنند چرا که يک فرصت بسيار مناسبي براي کشاورزي استان و استفاده بهينه و تأمين آب است.
وي به پروژه زهکشي 280 هزار هکتار از اراضي استان اشاره کرد و گفت: کار براي 10 هزار هکتار از اراضي آغاز شده که با اجراي اين طرح راندمان محصول 5،2 برابر افزايش مي‌يابد.
به گفته استاندار گلستان علاج‌بخشي سد و شبکه وشمگير که ميزان آبگيري آن از 45 ميليون متر مکعب به 85 ميليون مترمکعب افزايش خواهد يافت، آبگيري سد دانشمند، آبگيري و زهکشي سد گلستان از جمله اقدامات مهم برای رفع مشکل آبي استان است.
اين مسئول در خصوص مسکن مهر استان و با بيان اينکه در حال حاضر داراي رتبه 10 تا 14 در سطح کشور هستيم، گفت: تعداد 12 هزار واحد مسکن مهر در دستور کار استان قرار داشت که 5 هزار و 60 واحد آن دو ماه پيش با حضور وزير مسکن و راه افتتاح شد و تعداد 7 هزار و 300 واحد آماده بهره‌برداري است که در آينده‌اي نزديک با حضور مهمان ويژه‌اي از تهران به شکل متمرکز افتتاح خواهد شد.
وي در خصوص پتروشيمي که از پروژه‌هاي صنعتي استان است، خاطرنشان کرد: با پيگيري استانداري و نمايندگان مجلس مشکلات موجود در هيئت مديره شرکت پتروشيمي بررسي و مجمع عمومي برگزار و مدير عمل جديد انتخاب شد.
قناعت بيان داشت: مديرعامل جديد از مديران توانمندي است که سابقه انجام چنين کاري را دارد و مورد تاييد وزارت نفت نيز مي‌باشد.
اين مسئول از سهامداران اين شرکت خواست که در جلسات مجمع عمومي شرکت کرده و از مديران شرکت پتروشيمي سؤال و پاسخ دريافت کنند.
استاندار گلستان افزود: پتروشيمي گلستان در حال حاضر 20 درصد پيشرفت فيزيکي دارد و اگر همانند چند ماهه اخير کار با سرعت پيش برود طبق جدول زمان‌بندي به پايان خواهد رسيد که البته اين موضوع به معادلات بين‌المللي و روند عمليات و... بستگي دارد.
وي در خصوص جايگاه صنعت و معدن استان گفت: استان گلستان قبل از دولت نهم از استان‌هايي بود که به خاطر کشاورزي بودن ورود صنعت به آن ممنوع شده بود، اما در دولت نهم شتاب خوبي گرفته به نحوي که در طول 25 سال شش شهرک صنعتي در استان وجود داشت که در دولت نهم به 13 شهرک رسيده است.
قناعت با بيان اينکه سرانه صنعتي هر گلستاني 4؛2 مترمربع بوده که در اين دولت به هفت مترمربع رسيده است، ادامه داد: تعداد جواز صادره واحد صنعتي قبل از دولت نهم 2 هزار و 703 مجوز بوده در حالي که در طول شش سال 3 هزار و 419 مجوز صادر شده است.
به گفته وي تعداد واحدهاي صنعتي فعال استان 442 واحد بوده که در حال حاضر 704 واحد فعال وجود دارد.
اين مسئول خاطرنشان كرد: در هفته دولت امسال 29 پروژه در حوزه صنعت با اعتبار 470 ميليارد ريال و اشتغالزايي 406 نفر به بهره‌برداري مي‌رسد.
استاندار گلستان گفت: آغاز عمليات اجرايي سد نرماب چل چاي در مينودشت، کلنگ‌زني بيمارستان آيت‌الله طاهري گرگان، افتتاح نيروگاه یک هزار و 450 مگاواتي علي‌آبادکتول و کارخانه سيمان پيوند گلستان در گاليکش چهار کار بزرگي است که طي پنج ماه نخست سال جهاد اقتصادي در استان گلستان انجام شده است.
قناعت با اشاره به آغاز عمليات اجرايي راه‌آهن گرگان- اينچه‌برون گفت: اين طرح جزء مصوبات سفر سوم هيئت دولت به استان بوده که در سال 2007 ميلادي توافقنامه‌اي بين رؤساي جمهور ترکمنستان قزاقستان و ايران بسته شد که راه‌آهن چين و روسيه با عبور از اين سه کشور به خليج فارس و آب‌هاي آزاد اتصال مي‌يابد.
وي تصريح کرد: اين کار با مشارکت بخش خصوصي (شرکت پارس انرژي) که 85 درصد آن آورده خصوصي و 15 درصد آن دولتي مي‌باشد با سرعت قابل توجهي در حال انجام است.
استاندار گلستان يادآور شد: همزمان با اجراي اين طرح کار مطالعاتي راه‌آهن گنبدکاووس - شاهرود - بافق نيز در حال انجام است.
قناعت عنوان كرد: در حوزه صنعت توريسم و گردشگري نيز امسال هفت پروژه گردشگري افتتاح مي‌شود و 20 پروژه از جمله مهمانپذيرها، مجتمع خدماتي رفاهي و... با اعتبار یک هزار ميليارد ريال کلنگ‌زني مي‌شود.
اين مسئول اذعان داشت: با پيگيري استانداري و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان پرونده بزرگ‌ترين برج آجري جهان از گلستان براي ثبت جهاني به يونسکو ارسال شده که به فضل الهي امسال محقق مي‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 3 شهريور 1390
هرچی خدمات برای شهر گرگان و شهرای بزرگ استان است مثل اینکه روستاهای و روستائیان استان آدم نیستند و نیاز به جاده آسفالته - مدارس نوساز و تمیز -کتابخانه - پارک یا بوستان -بهداری و یا بیمارستان و غیره ندارند .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.113 seconds.